Tillbaka!

Nu är jag tillbaka efter en vecka med skador och nya minnen med underbara friends.
Ja.. sjävlklart på träningen i tisdags för Erika så vägrade Indus och gå in i ridhuset och jag blev sparkad rätt på låret.. inte så mysigt kan jag säga buhu :(
Så Erika fick hoppa min buse och hon som inte har ridit Indus sedan i sommras märkte en tydlig skillnad på min lilla tjockis.
I onsdags så kunde jag inte gå.. gick på kryckor och dog såfort jag la tyngd på benet, men jag red... ångrade nog att jag gjorde det.. haha! prov red indus i skritt trav o galopp och tog ett litet kryss för att se om jag kunde åka på Frank träningen, det kändes bra tills jag satt på en stor häst som kräver så mycket mer och inte skäms och tar det försiktigt för att man har ont..
Det gick bra till en början sen när vi hoppade första banan gick det rent åt he****e vägrade på en 1meters oxer inte ens bred.. 2 gånger eller något, och på ett 90 cm räcke 5 j*vla gånger, min häst lyssnar alldeles för bra på mig.
Fick avbryta efter det det gick verkligen inte mer..
I fredags åkter jag till mina underbar vänner och hade as kul, vå åkte bob efter Joannas shettis Ina och det började verkligen bra.. fick den j*vla bob:en i ryggen när jag ramlade av den.. haha!
I lördags var vi ute och red på hennes tjockisar, Joanna red Bellie först och Ida red Trigger, dom fick byta sen dock och jag red på hennes unghäst Ville som stegrar och lite så..
 Det är inte samma sak när en stor häst stegrar och en c-ponny..
Det blev lite för mycket för mig tillsist när han var över hela väger och studsade rätt ner i ett 1 meter djupt dike och typ bockade upp (eller nått försök till liknande iallafall) så då hoppade jag av och gick en bit med han, sen fick jag rida Trigger lite så red Joanna Ville.
Vaknade typ 1 idag kanske ? men jag gick och la mig kl 3 inatt, vid 2 kom mamma och hämtade mig och då åkte vi hem och jag bytte om direkt och gick ut och fixade Indus och satte på plastpåsar på hovarna så han inte skulle få styltor (vi har inga sulor längre)
Men det tog en halv timma att få ut han ur stallet.. åh! blri trött när han ska hålla på att tjura så, det gick inte med godis eller mat (och då är det allvarligt..)
 
Oj jäklar vilket låångt inlägg det blev haha! jag som bara skulle skriva att jag jobbade lite med bilderna från i sommras xD
min dator lägger av när jag håller på med bilderna så jag får använda den stora datan för att hålla på med bilderna.

Trackback